torsdag 31. mars 2011

Puster ut

Jeg har hatt et lite opphold fra dataverden i det siste. Men tause Birgitte er ikke lengre taus! Jeg har lagt en utrolig spennende høst og vinter bak meg og går løs på våren med iver. Det kan høres litt voldsomt ut, men i høst ble livet mitt totalt forandret. Alt begynte en tirsdag morgen. Sjefen ringte og lurte på om jeg ville ha nye utfordringer. De nye utfordringene innebar dagarbeid og helgefri i en periode fra september til februar. Og såklart fleksitid.. Det tok meg ca ett sekund å bestemme meg! Så stupte jeg i det og har egentlig holdt pusten helt til nå. Jobben har innebært å være prosjektleder for oppstart av nytt bofellesskap. Alt fra ansettelse til innredning. Har ikke klart å forstå at jeg ikke jobber turnus mer. Februar ble til mars og mars til april og nå blir jeg gående i stillingen frem til september og kanskje enda lengre.
Det å spise middag sammen hele familien hver dag, kunne sitte på sengekanten om kvelden og lese favorittboken til ungene eller synge ynglingssangen. Kunne gjøre familieting i helgene, engasjere ungene i idrett om ettermiddagen, være der og se de vokse opp er det beste i livet! Først nå begynner det å gå opp for meg hvor heldig jeg er. Og først nå tør jeg slippe pusten og tillate meg å nyte det. Kanskje panikken har tatt meg litt med tanke på at eldstemann begynner på skole om to år og da kan vi ikke ta hjemmedager midt i uken lengre. Skrekk og gru! Går ned i 80% fra mandag av. Takk og pris! Man kan gjøre mye bra på jobben, for venner og ha mye penger. Men det beste av alt er å si til ungene at man er like glad i de som fra jorden til solen og tilbake og litt til, og vite at ungene faktisk både vet det og føler det. DA er dagen perfekt. Til dere som eventuelt leser dette og jobber turnus så må jeg bare si at jeg beundrer dere. Jeg kan aldri orke kombinasjon av barn og turnus igjen.

1 kommentar:

  1. Er så utruleg glad for deg, Gunhild! Kjekt at du kan bruke tida di på familien! Lykke til vidare i jobben din! Klem :)

    SvarSlett